11.18.2011





anielice. dzień 3.

świat aniołków najwyraźniej zdominowała płeć piękna.
zastanawiające, czy jest to związane z emancypacją kobiet w sztuce i sztuczce?

losy postaci anioła chyba wiodą od rozbrykanego kupidynka przez młodego mężczyznę (bardziej stróża niż anioła) po dziecięco-dziewczęce infantylne postaci. podobno średniowiecze pełne było dziecięcych duchów, zmor, zjaw itp. ale chyba trudno mówić tu o nawiązaniu do tamtej tradycji.

myślałam o tym wszystkim, a potem weszłam na chwilkablog i zobaczyłam komentarz Niny do poprzedniego posta:)

o zdjęciach.
edukacja domowa. do nasycenia, wyczerpania tematu.
mniej więcej o tym, mówi się samoregulacja.

4 komentarze:

  1. starzy Indianie mawiali w takich jednoczesnych sytuacjach - oddychasz moim powietrzem :)

    przejrzałam swoją kolekcję aniołów - 50% to kupidynki, 40% kobiety, dziewczynki, płeć żeńska, 10% - umowne symboliczne postaci (postacie, jak kto woli). a myśląc o Aniele Stróżu, myślę - mężczyzna..

    OdpowiedzUsuń
  2. dziekuje!
    Nina, imponujacy zbior ;) kupidynki to male chlopaki , no nie? ;))
    tak tak, Aniol Stroz, oczywiscie ze facet, zreszta cale Chory Anielskie tez raczej kojarza sie mesko;)

    OdpowiedzUsuń
  3. kurczęno! nie mam pojęcia, co się kupidynkom pod skrzydłami kryje ;))

    OdpowiedzUsuń