2.10.2012



pierwszy raz z czymś takim spotkałam się :
...Will Kymlicka, bez wątpienia najważniejszy z teoretyków prowadzących systematyczne badania nad wielokulturowością, wrażliwy na wielość.....

to jak to? mężczyzna czy kobieta? chłop czy baba? facet jednak. ale i tak, mimo wiedzy nazwisko myliło mnie na tyle skutecznie, że Will Kymlicka w mojej głowie przybrała postać jakiegoś niezdecydowanego transseksualisty.

rzecz chyba jest niezupełnie bez znaczenia, ponieważ czytając teksty filozoficzne czy naukowe autorów o obcych nazwiskach, najczęściej mam przed oczami białego, heteroseksualnego mężczyznę. nie ja jedyna. to rezultat silnej tradycji kultury europejskiej zdominowanej przez określony męski dyskurs, w której reszta interpretacji była nieprawomocna.

siłą tradycji, podstawiam nogę samej sobie. nie ja jedyna, niestety.

o zdjęciu
płyną myśli, płynie herbatka.
najlepsza. bukiet ziół z miodem prosto z porcelanki Ani. polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz